Mataró: La CUP proposa l'obertura d'un punt de difusió cultural
17/05/2007
Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Mataró valorem i estimem la cultura i totes les seves manifestacions, perquè són una eina que contibueix a cohesionar la ciutadania, ens fa sentir partícips d’una mateixa comunitat.
Trobem a faltar, però, actuacions de promoció i difusió del nostre patrimoni cultural, festiu, i arquitectònic. Si la ciutat no coneix la seva riquesa cultural l’acabarà menyspreant i perdent, com està passant amb el patrimoni arquitectònic. El govern actual va descatalogar Can Fàbregas i de Caralt perquè els “experts” que ho van decidir ni tansols sabien la data de construcció ni l’estil arquitectònic de la nau. Llavors alguns van argumentar que ja tenim Les Santes com a patrimoni de la ciutat.
Des de la CUP tenim la ferma decisió de promoure i difondre la cultura pròpia com a element aglutinant i cohesionador de tota la ciutadania. El museu més petit del racó més allunyat de la nostra geografia té la seva “botiga del museu”, i una ciutat de 120.000 habitants? Proposem la creació i obertura permanent d’un “Punt de Cultura”, un centre de difusió de la cultura popular de la ciutat ubicat en un equipament municipal a La Rier, el carrer Sant Josep o el carrer Nou. S’hi podrà torbar, consultar i adquirir:
. Tots els materials de la “botiga de Les Santes”, que actualment només es troben a l’espai F durant els dies estrictes de la nostra Festa Major.
. Llibres, vídeos, jocs, material didàctic, postals… de les figures i elements festius de la ciutat. Inclou tot el material que actualment queda emmagatzemat en caixes quan arriba a mans de l’actual Patronat Municipal de Cultura o quan s’acaba la Festa Major.
. Postals i publicacions específiques del nostre patrimoni natural, arquitectònic i festiu. Inclou una edició divulgativa del Catàleg de Patrimoni Arquitectònic.
. Merxandatge de les entitats de cultura tradicional de la ciutat, com la colla castellera Capgrossos, la coordinadora de colles geganteres, associacions culturals…
. I qualsevol altra mena de material de difusió i promoció de la riquesa cultural de la ciutat.
Aquest punt de difusió cultural estarà obert, com a mínim, en horari comercial i en poc temps edevindrà el punt de referència per a veïnes i veïns i com a reclam turístic.
Conèixer i difondre la pròpia riquesa cultural és el primer pas per valorar-la, estimar-la, i compartir-la com a element de cohesió social.