Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

Punts de trobada | Olot 2014 - 2015

Punts de trobada | Olot 2014 - 2015Al llarg dels últims mesos, Olot ha acollit cinc punts de trobada per analitzar i cercar propostes sobre diversos temes d'importància a la ciutat: Serveis socials, economia, medi ambient, participació i independència.

L'objectiu ha estat analitzar la situació dels diversos sectors fomentant el diàleg entre persones del carrer, moviments socials i experts en cada tema, per tal d'anar empoderant la població sobre allò que ens és comú.

En aquesta pàgina podreu llegir els resums dels Punts de Trobada, així com les dates i altra informació d'interès. Per qualsevol dubte, podeu contactar amb la CUP Olot a través del formulari d'aquest enllaç.

Els punts de trobada són els següents:

1. Serveis públics i cohesió social
  2. Ocupació i economia social
  3. Territori i medi ambient
  4. Democràcia real i participació
  5. Independència

SERVEIS PÚBLICS I COHESIÓ SOCIAL

PdT Serveis públics i cohesió social CUP Olot

Una trentena de persones van participar al Punt de Trobada sobre Serveis Públics i Cohesió Social, en el qual es va posar a debat i es van plantejar propostes de millora en els àmbits de l'educació, la sanitat, la cultura i els serveis socials. Per tal d'iniciar el debat entre totes les persones assistents, es va comptar amb les intervencions de: Teia Fàbrega (directora del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa), Pep Compte (director de l'Institut Municipal d'Educació i Joventut), Pep Fargas (gestor cultural) i Xevi Casademont (politòleg). Les conclusions del Punt de Trobada es plasmaran en un document d'anàlisi i propostes que es donarà a conèixer al llarg dels propers mesos.

PARTICIPACIÓ I DEMOCRÀCIA REAL

PdT Participació i Democràcia Real CUP Olot

Una quinzena de persones van participar al Punt de Trobada sobre participació i democràcia real, en el qual es van posar a debat diverses experiències i eines que pot impulsar el municipi a favor de l'empoderament de les persones. Entre altres coses, es va parlar dels moviments socials, dels mitjans de comunicació, de les noves eines informàtiques i de processos participatius existents. Es va comptar amb la participació de Jordi Altesa (cap d'informatius de Ràdio Olot), Ivan Beà (informàtic del Consell Comarcal), Joan Gelabert (tècnic de joventut de l'Ajuntament d'Olot) i Lluís Rubió (educador social i membre de la PAH).

OCUPACIÓ I ECONOMIA SOCIAL

PdT Ocupació i Economia Social CUP Olot

Quina és la realitat econòmica i social de la ciutat? Quina és la situació dels drets laborals? En el cas dels aturats, quines accions es poden dur a terme per generar llocs de treball? Què podem fer com a consumidors per afavorir la creació d'alternatives? Aquestes preguntes i moltes més es van tractar al 4t Punt de Trobada de la CUP Olot. Una trentena de persones van posar en comú i debatre sobre diversos punts de vista, entre els quals els de Marcel Surinyach (membre del sindicat CNT), Pere Bahí (empresari garrotxí), Xavier Garcia (membre de l'Associació de Desocupats Actius de la Garrotxa, ADAG40), Sabina Renau i Xavier Borràs (membres de l'Ecoxarxa Garrotxa) i Núria Massegur (Pam a pam).

TERRITORI I MEDI AMBIENT

PdT Territori i Medi Ambient CUP Olot

L'últim Punt de Trobada 2014 -2015 ha girat entorn a la nostra relació amb el medi ambient ja que en som part i n'hem de ser responsables, així com de quina manera podem fer front a les agressions i a l'explotació del territori. Ha comptat amb la participació de Carles Santaeulària (membre de l'Associació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa, ANEGx) i d'Emili Bassols (treballador del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa), a més d'una dotzena de persones que van aportar reflexions i propostes en relació a com es pot afavorir des del municipi una relació més adequada amb el medi ambient.

INDEPENDÈNCIA DES DELS MUNICIPIS

Punts de trobada | Olot 2014 - 2015 | Independència des dels municipisUna vintena de persones van participar al primer Punt de trobada d'Olot, que tenia com a objectiu analitzar, debatre i fer propostes sobre com es pot impulsar el procés d'independència des dels municipis. L'acte va comptar amb la participació de membres de les principals entitats independentistes de la comarca, per tal d'introduir el debat: Agustí Fierro (ANC), Núria Torres (Òmnium Cultural), Raül Massanella (Estelada 2014) i Genís Martin (Arran i ANJI). El resultat de la trobada va ser un llistat de 5 propostes obertes a que se les facin seves l'Ajuntament d'Olot i el conjunt d'associacions i organitzacions independentistes de la comarca.