Una trentena de persones debaten sobre com fomentar l'ocupació i l'economia social a Olot

Quina és la realitat econòmica i social de la ciutat? Quina és la situació dels drets laborals? En el cas dels aturats, quines accions es poden dur a terme per generar llocs de treball? Què podem fer com a consumidors per afavorir la creació d'alternatives? Aquestes preguntes i moltes més es van tractar al 4t Punt de Trobada de la CUP Olot.

Una trentena de persones van posar en comú i debatre sobre diversos punts de vista, entre els quals els de Marcel Surinyach (membre del sindicat CNT), Pere Bahí (empresari garrotxí), Xavier Garcia (membre de l'Associació de Desocupats Actius de la Garrotxa, ADAG40), Sabina Renau i Xavier Borràs (membres de l'Ecoxarxa Garrotxa) i Núria Massegur (Pam a pam).

La dinàmica del punt de trobada es va basar en dues parts: En primer lloc, una exposició inicial per part dels ponents, que van parlar durant 10 minuts cadascun. Després de cada intervenció, les persones assistents obrien un torn de preguntes i opinions per tal d'aprofundir una mica més en la temàtica concreta.

Finalment, un cop acabades les intervencions dels ponents i els petits debats que generaven, es va deixar una estona perquè tothom apuntés en uns papers les opinions, dubtes o propostes que tenia. Totes les idees es van agrupar en cinc grans àmbits: Empresa, social, institucional, laboral i valors. Les conclusions dels punts de trobada es faran públiques en un resum que elaborarà la CUP en les properes setmanes.