Una trentena de persones debaten a Olot sobre si la CUP ha d'anar a les eleccions al Parlament

Aquest divendres, una trentena de persones han participat a l'assemblea popular oberta organitzada per la CUP Garrotxa per debatre sobre la conveniència de concórrer a les eleccions al Parlament de Catalunya. L'assemblea, celebrada a la Sala Núria d'Olot, és una de les desenes d'assemblees que s'han fet arreu de Catalunya per obrir el debat sobre si la CUP ha de concórrer a les eleccions catalanes a tota la ciutadania. Hi ha hagut assemblees populars obertes a Arenys de Munt, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Lleida, Balaguer, Torà, La Seu d'Urgell, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Sitges, Subirats, Capellades, Sabadell, Granollers, Sant Joan de les Abadesses, Girona, Valls, Calders, Manlleu, Molins de Rei, Martorell, Santa Coloma de Farners, Castelló de la Plana, València, Barcelona, etc.

El procés de debat es tancarà definitivament aquest dissabte, 13 d’octubre, en una Assemblea Nacional Extraordinària que se celebrarà a Molins de Rei (Baix Llobregat) en què tota la militància de la CUP prendrà una decisió. Les aportacions sorgides durant les assemblees populars dels darrers dies es tindran en consideració per al debat de dissabte, i seran incorporades als documents que se sotmetran a votació.

Com ja va expressar en el moment de fer-se pública la convocatòria d’eleccions, la CUP considera que la contesa electoral del 25 de novembre podria obrir una porta que capgiri la dinàmica política que es viu actualment al Principat de Catalunya, i que permeti un avenç substancial en matèria nacional i social per al conjunt del poble català. Per això, la CUP manté el compromís de treballar en aquest sentit, i de fer els passos necessaris per tal de bastir una alternativa social i política en clau independentista i d’esquerres, que esdevingui una eina al servei de les classes populars catalanes.