Olot assumeix 18 compromisos per esdevenir municipi de Cultura de Pau

El Consell Municipal de Cooperació d'Olot ha aconseguit que l'Ajuntament es comprometi a realitzar 18 accions per tal que la ciutat es pugui considerar municipi de Cultura de Pau. Aquests compromisos es concreten en tres línies d'actuació: Educar per la pau, intervenir per la pau i actuar a favor del desarmament i la desmilitarització.

La moció va ser presentada per Enric Soler (membre de La Garrotxa amb el Sàhara), en nom del Consell Municipal de Cooperació d'Olot. El Consell coordina diverses entitats de la ciutat com ara la Fundació Nzuri Daima, Fundació Talibés, Fundació Educació Solidaria, Associació de Mauritans de Toulel a Catalunya, La Garrotxa amb el Sahara i Muralla 15. Tanmateix, en són més les que hi col·laboren de manera puntual al llarg de l'any.

Hi van votar a favor CiU, PSC i ERC, mentre que PP i PxC van decidir abstenir-se. Malgrat que la moció prohibeix a l'Ajuntament cedir cap espai públic o municipal a l'exèrcit espanyol o l'OTAN, el PSC va afirmar que 'la OTAN ha portat a Europa el període de pau més llarg de la seva història'. De la seva banda, ERC va manifestar que s'assabentava en aquell moment que el Consell de Cooperació continuava existint. Finalment, CiU va anunciar que, tot i aprovar-se la moció, l'Ajuntament continuarà tenint els diners en bancs que inverteixen en armes i conflictes bèl·lics.

Podeu descarregar-vos la moció sencera, amb els 18 compromisos, a l'enllaç que apareix tot seguit: