Ni pactes ni renúncies. Autodeterminació!

La moció del PDeCAT i el PSOE vulnera la voluntat del poble de Catalunya que ahir es va manifestar massivament per exigir el dret a l’autodeterminació

Ahir més d’un milió de persones van sortir als carrers en motiu de la Diada Nacional de Catalunya per reivindicar el dret a l’exercici de l’autodeterminació. Avui, mitjans de comunicació confirmen la notícia d’un pacte de moció al Congrés dels Diputats espanyol per part del PSOE i el PDeCAT, i que també comptaria amb el suport d’ERC, que insta als governs de l’Estat espanyol i de la Generalitat al diàleg dins la legislació vigent.

La CUP considera que aquesta moció vulnera greument la voluntat popular del poble de Catalunya i que és una mostra més de la intenció de tancar en despatxos tot allò que la gent, de forma autoorganitzada, ha aconseguit reivindicant als carrers.

Aquest fet demostra que el PDeCAT, amb la complicitat d’ERC, vol retornar a un escenari de pacte amb l’Estat espanyol, un Estat espanyol que vulnera sistemàticament drets polítics i civils i que es nega a reconèixer el dret a l’autodeterminació dels Països Catalans. També reforça la idea de que el govern de la Generalitat practica el “processisme 2.0”, parlant simbòlicament de la implementació de la República mentre es retorna a la gestió neoliberal d’una autonomia sotmesa al 135CE i a l’amenaça de l’aplicació del 155CE.

Per aquest motiu, la CUP vol reivindicar un cop més que només es pot confiar en la força de la gent i en l’organització popular de base i que és la gent qui ha d’empènyer les institucions no només per exercir l’autodeterminació, sinó també per recuperar drets socials per a les classes populars d’aquest país.

La CUP considera que aquesta moció és una mostra més de la intenció de tancar en despatxos tot allò que la gent, de forma autoorganitzada, ha aconseguit reivindicant als carrers.