Manresa: La CUP es mostra crítica amb l'augment de sous i el considera poc ètic

La Candidatura d'Unitat Popular de Manresa reitera la seva crítica a l'augment de sous dels regidors i qüestiona la creació dels 5 càrrecs de confiança que, en alguns casos, coincideixen amb membres de les llistes electorals d'ERC i IC que aspiraven a entrar al cosistori i que, fruit de la devallada electoral, no ho van aconseguir.

Durant el Ple extraordinari del dia 29 de juny del 2007 a Manresa, el regidor de la CUP va votar en contra a dues propostes de l’equip de govern (PSC-PSOE, ERC i IC).

La primera va ser sobre la contractació de cinc càrrecs de confiança. A més a més de la despesa que això genera a l’Ajuntament (uns 214.000€ anuals), Roger Torras va argumentar que crear aquests càrrecs és crear la figura de “regidors encoberts” amb tasques de partit i no municipals, innecessaris si és té en compte que totes les àrees tenen a disposició dels regidors un nombre important de funcionaris a temps complert i que serveixen per “col·locar” a membres dels partits del govern a dins de la maquinària municipal. Es tracta de persones que tenen càrrecs molt rellevants a dins dels partits respectius. D’altra banda, va aclarit que no denuncia cap fet il·legal, sinó que sigui moralment i ètica poc defensable.

Josep Lluís Irujo va contestar que això sempre s’ha fet així, que ho fa tothom a d’altres administracions públiques i que la posició de la CUP era fruit de la inexperiència. Torras va replicar que la inexperiència és òbviament certa (fins ara la CUP no tenia representació) però que no influïa en la decisió del vot contrari, ja que sempre havia manifestat aquesta posició i que l’argument que “sempre s’ha fet així” no és vàlid, ja que les coses s’han de poder canviar sempre si són injustes.

L’Altre punt que Torras va votar negativament versava sobre els sous que els regidors de l’equip de govern es van auto-otorgar. Es tracta de xifres que van des dels 5.400€ mensuals de l’alcalde Camprubí (PSC-PSOE) fins als 3.500€ per la regidora a temps parcial Alba Alsina (ERC), passant pels 4.400€ dels regidors a jornada sencera, com Núria Sensat (IC). Va argumentar que l’augment del 20% que hi ha hagut és exagerat, que els sous són molt alts comparant-los, per exemple, amb molts d’altres treballadors municipals i que aquests imports s’haurien de consensuar i no auto-imposar. A més a més, va aclarit que l’import que ell percebrà com a regidor a l’oposició serà a disposició de la CUP, qui decidirà quina retribució tindrà el regidor.

Curiosament, l’encarregada de defensar aquestes xifres va ser Núria Sensat, abanderada de la igualtat, la solidaritat i la lluita per afavorir la gent amb menys recursos. Sensat va arribar a dir que d’alguna cosa havien de viure els regidors i que ella havia de comprar el sabó de rentar roba, el menjar i les altres despeses familiars. Ha dit que els mestres (fent referència a la professió del regidor de la CUP) també tenen un sou, oblidant que no arriba ni a la meitat de la regidora que cobra menys de la corporació municipal i que, per tant, l’equip de govern s’havia de retribuir amb un sou suficient (els 4.400 que ella cobrarà són més que suficients, oi?) i que la ciutadania entenia que els seus governants tinguessin un salari semblant.

Perplex davant aquestes paraules, Torras va replicar que la ciutadania que ell coneixia opinava que xifres entre els 5.400€ i els 3.500€ eren sous molt més que dignes. En qualsevol cas, segons el regidor de la CUP, cobrar tot això implica necessàriament contemplar la dimissió en cas que no s’assoleixin els objectius de les respectives àrees, ja que en qualsevol empresa on hi ha càrrecs directius amb aquestes retribucions, se’ls exigeix un grau de productivitat alt. Segurament la gent ara a l’equip de govern (PSC-PSOE, ERC i IC) han perdut la referència dels sous actuals, on ser un mileurista és habitual i cobrar més de 2000€ és un somni per a la majoria dels mortals.