Les entitats bancàries mantenen 696 habitatges buits sense motiu a Olot

L'Ajuntament d'Olot ha publicat, després de tres anys d'insistència per part de la CUP i de la PAH, el nombre actualitzat d'habitatges buits que hi ha a la ciutat. Segons l'estudi, Olot té 1.372 habitatges buits, 696 dels quals en mans d'entitats bancàries. L'estudi també conclou que aquest nombre ha augmentat un 27% des del 2009.

El consistori olotí va adquirir el compromís d'actualitzar el cens d'habitatges buits l'any 2011, a partir d'una moció conjunta de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) i Alternativa per la Garrotxa (actualment integrada a la CUP). En aquella moció, l'Ajuntament també es va comprometre a crear la Taula de Coordinació Local per al Dret a l'Habitatge i a estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per paralitzar els desnonaments.

El cens, realitzat per l'Oficina d'Habitatge d'Olot, considera habitatges buits aquells que han estat 'desocupats permanenment sense causa justificada per un termini de més de dos anys' i s'ha elaborat a partir de les dades cadastrals completades amb les llicències d'obra i llicències de Primera Ocupació atorgades, depurades amb un treball de camp en la qual s'inspeccionaven una sèrie de supòsits.

L'estudi també revela que a Olot hi ha 340 habitatges en ruïna, 70 habitatges no finalitzats, 97 estructures i 199 solars. La dada més impactant, però, és que les entitats bancàries mantenen 696 habitatges buits sense justificació a Olot, des de fa més de dos anys. Aquest fet és especialment greu quan a casa nostra hi ha més d'un centenar de processos hipotecaris amb perill de desnonament i hi ha desenes de famílies malvivint en habitatges en molt mal estat.

La CUP ha reclamat a l'Ajuntament d'Olot que tiri endavant el compromís adquirit amb la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), fa dos mesos, de multar les entitats financeres i altres grans empreses que mantinguessin habitatges buits sense cap justificació, i ha demanat que es comencin els tràmits necessaris per afavorir que aquests habitatges buits es posin a disposició de les famílies que ho necessitin.