La CUP s'adhereix a la Coordinadora de Moviments Socials de la Garrotxa

El passat dijous 11 d’octubre, un grup de persones provinents de diversos sectors i moviments socials es van reunir per constituir oficialment una Coordinadora de Moviments Socials de la Garrotxa. Aquesta coordinadora neix amb la voluntat de sumar esforços per la justícia social. És per aquest motiu que s’autodefineix com una “xarxa de persones de caràcter transversal”, per tal que totes les persones que comparteixen uns objectius comuns d’ajuntin per treballar plegades, sense tenir en compte de quina associació, sindicat o partit formin part.

La CUP, que ha estat present en totes les trobades que s'han fet per arribar a constituir aquesta Coordinadora, celebra que gent de diversos moviments i entitats hagi trobat un punt de trobada per tal de plantar cara a la crisi i de començar a coordinar esforços per a construir alternatives. Tal com va passar amb les consultes populars sobre la independència, és imprescindible que sigui la mateixa societat civil la que s'organitzi per respondre als atacs que està patint la població en matèria de retallades socials, negació de drets col·lectius i privatitzacions dels serveis públics.

Els objectius de la Coordinadora de Moviments Socials de la Garrotxa són els següents:

1. Fer pedagogia i potenciar el debat social com a mètode per a construir alternatives al sistema capitalista
  2. Compartir informació i agendes de les activitats que es realitzen a la comarca en aquest sentit
  3. Lluitar per garantir l’exercici real dels drets socials i promoure alternatives que garanteixin i adeqüin les necessitats socials i humanes col·lectives

La Coordinadora està preparant la seva primera acció pública després de constituir-se oficialment. Aquesta primera acció es centrarà en la problemàtica de l’especulació immobiliària i la impossibilitat d’exercir realment el dret a l’habitatge. Des de la CUP, doncs, fem una crida a totes les persones implicades en la transformació social que assisteixin a la propera assemblea de la Coordinadora de Moviments Socials de la Garrotxa, que serà el proper dimecres 31 d’octubre, a les 20h, a la Sala d’Actes de l’Hospici.