La CUP exigeix a l'Ajuntament d'Olot que sancioni les entitats bancàries que tinguin pisos buits

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de la Garrotxa demana que compleixi la llei i es sancioni les entitats bancàries que no cedeixin els habitatges buits a lloguer social o que no els posin al mercat. Aquesta iniciativa ha estat promoguda arreu del país per la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) i ja s'ha aprovat en ciutats com Girona, Terrassa, Sabadell, Mollet i Barcelona.

La CUP també exigeix a l'Ajuntament d'Olot que apliqui la Llei del dret a l'habitatge de Catalunya (LDHC), tal com s'han compromès a fer aquestes i altres ciutats, que preveu -entre altres coses- multes que poden arribar als 100.000 euros per a les entitats que no ocupin els pisos després d'haver estat advertides de fer-ho.

Aquestes propostes s'emmarquen dintre la campanya pel dret a l'habitatge digne que des de fa mesos realitza la CUP a la comarca de la Garrotxa. El passat mes de desembre, la CUP va denunciar que a Olot hi ha 3.118 habitatges buits i que les últimes dades oficials de desnonaments revelen que 102 famílies olotines van ser desnonades l'any 2012 de casa seva.

Finalment, la CUP encoratja a la població de la comarca a organitzar-se per reivindicar el dret humà de l'habitatge i anima a tothom a afegir-se a la lluita de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca i la resta de moviments socials que han posat la problemàtica de l'habitatge sobre la taula i han aconseguit fer possibles moltes coses que abans eren impossibles.

• Escolta'n la notícia de Ràdio Olot: