Envia-ho a un amic:   |  Imprimeix:

La CUP dóna suport a les al·legacions de 20 entitats al Pla d'Usos del Firal

Una vintena d'entitats i associacions d'Olot van presentar al·legacions a la proposta de Pla d'Usos del Firal realitzada per l'equip de govern de CiU, que restringirà les activitats que es poden realitzar en aquest espai emblemàtic de la ciutat. Les entitats proposaven una alternativa menys restrictiva i que tingui igualment en compte el descans dels veïns.

Les 20 entitats que van presentar les al·legacions conjuntament són: Almogàvers, AOAPIX, Arran Garrotxa, Assemblea de Joves de la Garrotxa, Carnavalia, Cal Borratx Santa Pau, CNT - AIT Olot, Col·lectiu Feminista La Dalla, Embalats de Sant Miquel, Esplais de la Garrotxa, GREDA, La Garrotxa amb el Sàhara, Marrinxos, Murruts, PimPamPum Foc, Penya PTO, S'tokats, Titots, UCFR Garrotxa, Penya Weke – weke.

La mobilització de les entitats no va fer canviar d'opinió a cap dels partits polítics amb representació a l'Ajuntament d'Olot. CiU, PSC, ERC, PP i PxC van tombar les al·legacions i van aprovar el Pla d'Usos amb les mateixes restriccions. El regidor de via pública, Josep Ferrés (CiU) va afirmar que no volien que el Firal es transformés en el "festòdrom de la ciutat". Pere Gómez (ERC) va dir que el Pla d'Usos no anava contra ningú sinó que anava "a favor de la convivència".

El Pla d'Usos aprovat determina que només es podrà realitzar un concert a l'any que acabi més enllà de les dotze de la nit, mentre que les entitats demanaven que s'ampliés a només 1 concert al trimestre. Les entitats també demanaven que es retirés la prohibició de cuinar a aquelles activitats culturals i socials que incloguin sopars populars, al·legació que tampoc va rebre el suport de cap dels partits de l'Ajuntament.

La CUP ha estat l'única formació que ha donat suport a les 20 entitats i en un comunicat va retreure a l'Ajuntament que no es prengués seriosament el procés participatiu per decidir el nou Pla d'Usos, el qual s'ha acabat demostrant que no ha servit per tenir en compte l'opinió del teixit associatiu i que no ha posat en comú els arguments dels veïns i les entitats.

La petició realitzada per la CUP d'aturar l'aprovació del Pla i asseure's amb totes les parts per trobar una proposta consensuada tampoc va ser escoltada per l'equip de govern de CiU, ni va rebre el suport de cap dels altres partits, que van coincidir a demanar a les entitats que anessin a fer les seves activitats en un altre lloc de la ciutat.