Cap partit amb representació a l'Ajuntament d'Olot dóna suport al Multireferèndum

Multireferèndum 2014 és una convocatòria popular per debatre i decidir sobre qüestions bloquejades en les institucions polítiques. Neix a proposta de Som lo que Sembrem i la Plataforma Aturem el Fracking i ja suma més de 40 adhesions de col·lectius arreu de Catalunya. Amb aquesta iniciativa, les entitats i organitzacions adherides pretenen aprofundir en la democràcia directa.

Per tal de donar un impuls a la campanya, el grup local del Multireferèndum 2014 a la Garrotxa va decidir presentar una moció de suport a l'Ajuntament d'Olot, per tal que el consistori s'hi adherís. Tot i així, cap dels partits amb representació va votar-hi a favor. Els 10 regidors de CiU, 2 d'ERC i 1 del PP van votar-hi en contra i els 6 del PSC i els 2 de PxC es van abstenir.

En les seves intervencions, CiU, PSC i ERC van defensar que en tractar-se d'una consulta popular no oficial, organitzada des de les entitats, no podia tenir el suport de l'Ajuntament. El regidor d'ERC, Pere Gómez, va arribar a demostrar un desconeixement absolut de la campanya dient que no sabia quins objectius i preguntes tenia el Multireferèndum. Una informació que qualsevol persona pot consultar a través de www.multireferendum.cat.

La iniciativa del Multireferèndum 2014 ja compta amb 9 entitats adherides a la Garrotxa: Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), Candidatura d'Unitat Popular (CUP), Procés Constituent, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), Riudaura Junts Contra el Fracking, Aturem el Fracking de Catalunya, Agrupació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa (ANEGx), Xarxa per la Sobirania Energètica i Estelada 2014. Tanmateix, està oberta a totes les entitats que vulguin col·laborar en el projecte.

Raül Massanella, membre d'Estelada 2014 i del Multireferèndum a la comarca, va ser l'encarregat de llegir la moció presentada. En resposta a les acusacions de manca de neutralitat realitzades pels representants de CiU i ERC, els va preguntar si era gaire neutral la moció a favor de la campanya 'Signa un vot per la independència', aprovada fa poc pel mateix Ple, i va argumentar que qualsevol moció persegueix un objectiu polític. En aquest cas, el d'aprofundir en la democràcia directa i posar sobre la taula una sèrie de problemàtiques importants per la nostra societat.